پنجشنبه 19 تیر 1399

• 88 بازدید
  • Article Rating
گزارش تیم کوهنوردی اداره کل زمستان 93

قل سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير.

ٌدر زمين سير کنيد و بنگريد که چگونه خدا موجودات را آفريده سپس ،آفرينش بازپسين را پديد می آورد زيرا خداوند بر هر چيزی تواناست.

به راستی چه رازی در کوه نهفته هست که هر روز بیشتر از پیش عاشق و دلباخته کوه می شویم، پس مشتاقانه به مسیرت در زندگی ادامه بده شاد باش و وجود نازنینت لبریز باشه از مهر و گرمای زندگی در روزهای سرد زمستان ...

روز پنجشنبه با 10 نفر از اعضای گروه کوهنوردی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به نامهای:

( 1- کریم انصاری 2- اصغر بشارت 3 – اکبر بازیار 4 – محمد مهدی نجفی 5 – علی شفیعی 6 – طهمورث حسینی 7 – عزیزاله رضایی 8– شهرام امیری 9 – اکبر نظافت 10– درستکار و دو نفر میهمان از دیوان محاسبات )

صعود از جبهه جنوبی کوه منتهی به برم فیروز را آغاز نمودیم البته صعود زمستانه در این مسیر توصیه نمی گردد به هر حال بعد از صرف صبحانه در سرمای شدید حرکت مان را از جبهه جنوبی  آغاز نمودیم کمی بالاتر مسیر سخت تر می شود و با وجود کفشهای بدون گتر حرکت بر روی برف کمی سخت به نظر می رسد در شیب پائین دست کوه به سطوح پر شیب برف رسیدیم که صعود از آن قسمت و در گیری همزمان با برف بسیار لذت بخش بود کمی بالاتر از سطح شیب دارکه از وجود مسیر بی اطلاع بودیم  رد پای یک حیوان (گرگ )که بر روی برف مانده بود پیدا بود.

وقتی پشت سرمان را نگاه می کردیم مسیری که داشتیم می آمدیم بالا با وجود برف یخ و باد سرد  بسیار لذت بخش بود. ابتدای مسیر شیب نسبتا تندی را طی کردیم و با پشت سر گذاشتن چند یال با شیب متوسط و یکساعت کوه پیمایی دقایقی ایستادیم دوباره به  راه ادامه داده ،که شاهد کشته شدن یک پرنده از شدت سرما بودیم که خود بیانگر ناراحتی گروه و زیبایی طبیعت بود،تعدادی از دوستان کمی آرامتر می آمدند، تا اینجای مسیر سرمای شدیدی را متحمل شدیم  و یالهای برفی را یکی پس از دیگری با شیب ملایم و گاهی یکنواخت پشت سر گذاشتیم.

بعد از نیم ساعت پیمایش دوباره دقایقی ایستادیم،این بار شیب تندی در پیش رو داشتیم که باعث کندی حرکت می شد، باسختی هر چه تمامتر ساعت 11:20 دقیقه بالای قله و کنار دریاچه برم فیروز ایستادیم، دریاچه پر از برف بود کوه های زیبای روبرو به خوبی قابل رویت بود که دوستان عکسای بسیار جالبی گرفتند، مقداری آجیل و خوراکی از درون کوله ها درآوردیم و خوردیم، ساعت 12 به سمت جاده کمهرپایین آمدیم. و همگی ساعت 13:30 سواربر مینی بوس  شدیم و به سمت سپیدان حرکت نمودیم با حمد سپاس از خالق زیباییها آنکه زمین را آفرید کوه را آفرید  ماه و خورشید و ستارگان و هستی را آفرید با تشکراز همت گروه کوهنوردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس

گزارشگر:  کریم انصاری

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.